КОМПАНІЯ RENAULT ПРАЦЮЄ З ПЛАТФОРМОЮ SCOOP

· SCOOP - це проект ЄС, який дає можливість випробовувати майбутні технології зв'язку між автомобілями і між автомобілями та інфраструктурою в реальних умовах.

· Корпорація Groupe Renault випустила в продаж для автопарків 1000 автомобілів Mégane з підтримкою платформи SCOOP.

SCOOP - це експериментальний проект із запуску інтелектуальних транспортних систем, здатних до співпраці. Цей проект ЄС дає змогу випробовувати майбутні технології зв'язку між автомобілями (V2V) і між автомобілями та інфраструктурою (V2X) в реальних умовах. Проект здійснюється разом із французькими партнерами, зокрема Міністерством комплексних екологічних перетворень Франції, регіональними органами влади, інфраструктурними операторами, університетами та науково-дослідними центрами.

Groupe Renault працює з платформою SCOOP, випробовуючи нову технологію на своїх автомобілях Renault Megane, і наразі залучає партнерів-новаторів, що володіють автомобільними парками, до участі в цьому проекті нового покоління.

«Наша головна мета - запропонувати нашим клієнтам-власникам автопарків автомобілі, які будуть безпечнішими на дорогах і вдосконалюватимуть рух транспорту. Ці автомобілі «спілкуються» між собою, попереджаючи один одного в реальному часі про небезпеки, сповільнений потік транспорту чи аварії попереду на дорогах. Інфраструктурні компанії, такі як французький оператор автомагістралей SANEF, також надсилають автомобілям, які підтримують цю технологію, інформацію про дорожній рух, дорожні роботи, обмеження швидкості, аварії та потенційні небезпеки», - пояснює Крістін Тіссо (Christine Tissot), керівник проекту SCOOP компанії Renault.

Автомобілі Mégane, що підтримують платформу SCOOP, використовують технологію майбутнього, якою буде обладнано безпілотні автомобілі з мережевими можливостями. Датчики та комп'ютери SCOOP збирають та аналізують дані про автомобілі - як-от швидкість, кут повороту керма, можливе погане зчеплення шин із дорогою через погодні умови, роботу склоочисників і спрацювання подушок безпеки. Виявивши проблему, бортовий комп'ютер автомобіля автоматично надсилає попередження іншим автомобілям, підключеним до платформи SCOOP, а також апаратам, розміщеним уздовж автомагістралей. У разі виявлення серйозної дорожньо-транспортної пригоди ці апарати повідомлять про неї аварійні служби. На етапі пілотного запуску проекту ці апарати будуть встановлені вздовж доріг на відрізку 2000 кілометрів у регіоні Іль-де-Франс, вздовж автомагістралі А4, в департаменті Ізер на сході Франції, на кільцевій дорозі Бордо та в Бретані.

Бортовий комп'ютер, який надсилає повідомлення, використовує високоефективний протокол бездротового зв'язку на базі технології ITS G5 (інтелектуальні транспортні системи) останнього покоління, що працює на виділеній частоті (5,9 ГГц). Ці системи розроблені для рухомих об'єктів і працюють на відстані до 1000 метрів. Протокол систематично перевіряє достовірність кожного повідомлення і швидко працює в реальному часі, щоб уникнути зіткнень. Крім того, він гарантує анонімність обробки та збереження даних, захищаючи конфіденційність користувачів.

«Наразі Groupe Renault веде переговори з деякими французькими компаніями про те, щоб автомобілі Mégane, що підтримують технологію SCOOP, стали частиною їхніх автопарків. На цьому початковому етапі ми шукаємо партнерів-власників автопарків, які хочуть використовувати найсучасніші технології автомобілів із мережевими можливостями, щоби випробувати нові шляхи підвищення безпеки їхніх працівників на дорогах. Випробування таких автомобілів у складі автопарків у рамках проекту SCOOP - це також вклад у побудову у Європі нової екосистеми безпілотних автомобілів майбутнього з мережевими можливостями», – каже Надін Леклер (Nadine Leclair), член-експерт, перший віце-президент Groupe Renault.

Проект SCOOP було започатковано ЄС у 2014 році, а нині він перейшов до етапу активних випробувань завдяки 1000 автомобілів Mégane, виготовлених компанією Renault на своєму заводі в Паленсії, що в Іспанії.